Vista i oïda

Sempre he cregut que la música és important per acompanyar la lectura.
Hi ha texts, amb el seu fragment especial...

Siempre he creido que la música es importante para acompañar la lectura.
Hay textos, con su fragmento especial...

dissabte, 17 de maig del 2008

Alegrement m'agrada...


M'agrada ballar,
cantar,
cridar,
xerrar,
saltar,
però no puc fer-ho gaire,

Gaudeixo tenyint-me de colors variats,
pentinant-me sempre diferent,
i portar els cabells ben posats,

Em tornen boja les sabates,
les botes,
les sandàlies,
però no en compro,
cuido les que tinc i
de tant en tant
me'n permeto algunes

També treure la llengua,
fer ganyotes,
riure ostentosament,
somriure molt,
molt,
moltíssim,
saludar a tothom,
parlar amb tothom,
seguir les bromes dels altres,
esforçar-me per no ofendre'm perquè me'n facin,

I viatjar,
viatjar molt,
moltíssim,
viatjar a tot arreu!
conformar-me perquè no puc fer-ho ara

M'agraden les sares d'ametlla,
les pastes de full,
els vermuts amb olives,
el pa amb tomàquet
i em tornen 'tarumba' les ostres,
els escamarlans
i els llamàntols,
però en menjo pocs.

Escoltar música variada,
l'antiga,
la clàssica,
l'oriental,
la pop,
la rockera,
la hip-hopera,
la d'ahir,
la que sento ara,
la que sentiré demà, espero!
tot tipus de pel·lis,
plorar per les pel·lis,
parlar amb les pel·lis,
discutir-me per les pel·lis,
parlar sobre les pel·lis

Miro els reportatges,
sí, sí, els miro,
jo sóc de les que els miro,
perquè m'agraden,
els de ciència,
animals,
sociologia,
antropologia,
societat,
cinema,
història,
educació,
els polítics

M'agrada seguir estudiant:
història,
llengua,
literatura,
filosofia,
art,
biografies,
lleis,
l'univers,
les mates no tant,
però si la informàtica,
Internet,
educació i pedagogia.

Tinc col·leccions petites,
incompletes per sempre més de
capces,
llibres,
catàlegs de museus,
revistes antigues,
revistes de plantes,
revistes de jardins,
revistes de decoració,
revistes d'art,
mapes,
còmics,
llibres de ciència ficció,
novel·les policíaques,
novel·les de terror,
volums solts dels escriptors que m'agraden

Tinc de forma compartida,
tot un segle XX de:
revistes del National Geographic
que no entenc del tot,
perquè són en anglès i alemany!
i mapes de tot el món

Tinc mobles per arranjar,
per reciclar,
per pul·lir i renovar,
per envernissar

També gaudeixo de les
pedres deformes,
pedres boniques,
pedres rodones com còdols,
minerals útils,
minerals inútils,
minerals preciosos pel
colors,
forma,
origen,
per qui me'ls ha regalat,
Tinc caragols i petxines de mar,
Tinc puntes de coixí,
llençols,
tovalloles,
regalades
per familiars ancianes
Tinc objectes bonic d'arreu del món
comprats per mi o regalats

Tinc una casa bonica,
que m'agrada,
que m'emociona,
que m'és suficient,
de la que en tinc cura,
que té el que em cal,
que m'acull,
on hi planto flors
i arbres
i arbusts
que rego amb compte
i amor
Tinc quadres i
fotografies a les parets
Tinc cortines boniques,
una cuina pràctica i preciosa,
un estudi per pintar fantàstic,
lluminós,
prou gran,
acollidor,
de cara al jardí.

M'agrada rascar-me la panxa,
no fer res,
perdre el temps,
i m'agrada especialment que no m'importi!
Prendre cafè,
però també les infusions
Fumo tabac,
però quasi no bec:
a l'estiu vi amb gasosa,
o claretes,
al migdia de diumenge 'festivalero'
oporto o vermut.

M'agrada asseure'm a mirar un paisatge
o a meditar
o a pensar
o a deixar només la ment en blanc
a recordar
a observar
a escoltar.

Puc cuinar hores senceres
plats per mi
pels parents
o pels amics
Coques de pa de pessic
o fabades de mongetes
o un brou ben suculent
o un rostit amb ametlletes
o un peixet al forn amb vi
o una botifarra amb seques
o un senzill pa amb tomaquet i pernil
No faig lleig al bon restaurant
perquè em sento com una nena
a qui tothom engalana
i de qui tothom en té cura .

Vull tocar amb els dits
textures de
les pedres,
les plantes,
els rostres,
la pell,
els murs,
la roba,
el paper,
la pintura seca,
el ciment,
l'asfalt,
el metall,
la fusta,
la sorra.
Notar el vent a la cara
Sentir l'olor del món
Resumint, no m'importa tocar-me la pera si es necessari
per poder gaudir de tot això...

Però també m'agrada
esforçar-me davant
del treball
Desitjo que em surtin bé el projectes a fer
M'agrada sentir
il·lusió
força i
passió i
rebre la recompensa íntima
però m'és igual l'externa
Saber que té sentit el que faig
i que em fa sentir bé.

Vull saber els perquès
Necessito saber els perquès
Em frustra no saber els perquès
Demano contínuament els perquès

En realitat fent i desfent
aprèn l'aprenent i
així, anant fent
soc relativament feliç a hores d'ara

Tot el feliç que es pot ser ara,
tot el feliç que puc ser ara,
tot el feliç que em deixo ser ara,
tot el feliç que em puc permetre ser ara

Si a una se li permet ser,
si una vol,
si una s'ho proposa,
si una s'esforça de debò,
si una es permet fer i ser,

Si una es relaxa per fi
es pot ser, sí, es pot ser.

I ara, sent, acabaré d'escoltar la peça musical tranquil·lament...